می 19, 2024

شکیرا، ستاره موسیقی پاپ، در اولین روز محاکمه تقلب مالیاتی، با دادستان اسپانیایی به توافق می رسد

0

ترکیدن ستاره شکیرا با یک معامله موافقت کرد اسپانیایی مقامات در اولین روز یک مالیات تقلب روز دوشنبه در بارسلون محاکمه شد و از خطر مجازات زندان اجتناب کرد.

شکیرا به قاضی، خوزه مانوئل دل آمو، گفت که توافقی را که با دادستانی به دست آمده را پذیرفته است. او با تایید اعتراف خود مبنی بر عدم پرداخت 14.5 میلیون یورو (24.17 میلیون دلار) مالیات به دولت اسپانیا در شش نوبت بین سال‌های 2012 تا 2014، پاسخ مثبت داد.

در این معامله شکیرا به سه سال حبس تعلیقی و جریمه 7 میلیون یورویی (11.67 میلیون دلار) محکوم خواهد شد.

شکیرا به قاضی دادگاه اطلاع داد که توافق انجام شده با دادستان را پذیرفته است. (AP)

در عوض، محاکمه ای که در هفته های بعد با بیش از 100 شاهد همراه بود، تنها پس از 8 دقیقه لغو شد.

در ماه ژوئیه، دادستان ها اعلام کردند که برای این خواننده که با آهنگ های خود به زبان های اسپانیایی و انگلیسی در ژانرهای مختلف موسیقی طرفداران خود را در سراسر جهان جلب کرده است، به دنبال مجازات هشت سال و دو ماه زندان و جریمه 24 میلیون یورویی هستند.

این قضیه بستگی به محل زندگی شکیرا که اکنون 46 سال دارد در آن زمان داشت. دادستان های بارسلونا ادعا می کنند که خواننده کلمبیایی بیش از نیمی از آن زمان را در اسپانیا گذرانده است و بنابراین باید مالیات بر درآمد جهانی خود در این کشور می پرداخت، حتی اگر اقامتگاه رسمی او هنوز در باهاما بود. نرخ مالیات در باهاما بسیار کمتر از اسپانیا است.

شرکت وکیل مدافع میریام به خبرنگاران گفت: “این یک تصمیم دشوار بود که زمان زیادی را به طول انجامید، تصمیمی دشوار به دلیل تمایل او به تمرکز بر تربیت فرزندان و حرفه حرفه ای خود.” تیم حقوقی او برای محاکمه آماده شده بود و مطمئن بود که ما می توانیم بی گناهی او را ثابت کنیم، اما شرایط تغییر کرد و (شکیرا) تصمیم گرفت این معامله را بپذیرد.

برنده چندگانه گرمی و گرمی لاتین قبل از ورود به دادگاه برای گروه کوچکی از تماشاگران دست تکان داد و بوسه زد. او درست در مقابل هیئت منصفه نشسته بود و تیم هایی از دادستان در یک طرف و مدافعان در طرف دیگر قرار داشتند.

برنده چندگانه گرمی و گرمی لاتین قبل از ورود به دادگاه برای گروه کوچکی از تماشاگران دست تکان داد و بوسه زد. (AP)

شکیرا در ژوئیه 2022 قراردادی را که دادستان ها برای حل و فصل پرونده اش به او پیشنهاد کردند، رد کرد و از طریق شرکت روابط عمومی اسپانیایی خود Llorente y Cuenca اظهار داشت که “به بی گناهی خود اعتقاد دارد و تصمیم می گیرد موضوع را به دست قانون بسپارد.” . جزئیات این معامله احتمالی فاش نشده است.

نام شکیرا در افشاگری‌های «پرادایز پیپرز» نامیده شد که به جزئیات ترتیبات مالیاتی برون مرزی افراد سرشناس متعددی از جمله ستارگان موسیقی مانند مدونا و بونو از U2 پرداخت.

شرکت روابط عمومی شکیرا قبلاً اعلام کرده بود که او قبلاً تمام بدهی های خود و 3 میلیون یورو سود اضافی را پرداخت کرده است.

تیم دفاعی شکیرا، شرکت بارسلونا Molins Defensa Penal، در نوامبر 2022 گفت که او بیش از 60 روز در سال را در طول دوره مورد بحث در کشور سپری نکرده است، و اضافه کرد که او باید نیمی از سال را در اسپانیا می‌گذراند تا مالیات در نظر گرفته شود. مقیم دفاعیات او استدلال کرد که او در سال 2011 در یک تور جهانی مسافت های طولانی را از بارسلونا طی کرد و سپس زمان زیادی را در ایالات متحده گذراند، جایی که او به عنوان قاضی در برنامه استعدادیابی موسیقی تلویزیون NBC خدمت کرد. صدا.

دادستان های اسپانیا با این موضوع مخالفت کردند و قاضی بازپرس، مارکو جوبریاس، در سال 2021 در پایان تحقیقات سه ساله از دادستان نوشت که معتقد است “شواهد کافی دال بر جرم بودن” برای محاکمه کردن پرونده وجود دارد. شکیرا هنگام بازجویی توسط جوبریاس در سال 2019 از بی گناهی خود دفاع کرد.

سال گذشته او درخواست تجدیدنظر برای رد پرونده را از دست داد.

شرکت روابط عمومی شکیرا قبلاً اعلام کرده بود که او قبلاً تمام بدهی های خود و 3 میلیون یورو سود اضافی را پرداخت کرده است. (AP)

به گفته تیم دفاعی او، شکیرا در سال 2014، زمانی که فرزند ارشدش در بارسلونا به مدرسه می رفت، اقامت مالیاتی خود را در اسپانیا تأسیس کرد، زیرا او زمان بیشتری را با خانواده خود در این کشور سپری می کرد.

در اسپانیا، یک قاضی بازپرس تحقیقات اولیه را انجام می دهد و تصمیم می گیرد که یا پرونده را رد کند یا به محاکمه بفرستد. در صورت محکومیت کمتر از دو سال حبس، دادگاه می تواند از مدت حبس برای مجرمینی که برای اولین بار مرتکب جرم شده اند معاف کند.

در یک تحقیق جداگانه، دادستان اسپانیایی در ماه سپتامبر شکیرا را به اتهام فرار از مالیات 6.7 میلیون یورویی (11.17 میلیون دلار) از درآمد سال 2018 خود متهم کرد. آنها او را متهم کردند که یک شرکت فراساحلی مستقر در بهشت ​​مالیاتی را برای اجتناب از پرداخت مالیات اداره می کند.

اسپانیا در دهه گذشته ستارگان فوتبال مانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را به دلیل ناتوانی در پرداخت مالیات کامل خود سرکوب کرده است. ستاره های سابق بارسلونا و رئال مادرید به دلیل فرار مالیاتی مجرم شناخته شدند اما هر دو پس از تعلیق محکومیت خود از زندان فرار کردند.

شکیرا که نام کاملش شکیرا ایزابل مبارک ریپول است، از جرارد پیکه، ستاره فوتبال بارسلونا، دو فرزند به نام‌های میلان و ساشا دارد. این زوج قبل از پایان دادن به رابطه 11 ساله خود در سال گذشته در بارسلونا زندگی مشترک داشتند. از آن زمان او در میامی زندگی می کند.

شکیرا پس از پیروزی خود در مراسم جشن جوایز گرمی لاتین در سویل در روز پنجشنبه، از طرفدارانش در اسپانیا به خاطر اینکه “در لحظات خوب و بد با من بودند” تشکر کرد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *