جولای 27, 2024

کدام اصول در سخنرانی شاه گنجانده می شود و کدام یک حذف می شود؟ | سخنرانی پادشاه

0

سخنرانی روز سه‌شنبه پادشاه برنامه‌ای از طرح‌های قانونی را با هدف تقویت چشم‌انداز انتخاب مجدد ریشی سوناک ارائه می‌کند.

انتظار می رود که حدود 20 لایحه در برنامه نهایی قانونگذاری قبل از انتخابات عمومی بعدی گنجانده شود. انتظار می رود محافظه کاران تلاش کنند تا خطوط تقسیم کلیدی را با حزب کارگر در مورد موضوعاتی مانند صفر خالص باز کنند.

در اینجا چیزی است که باید انتظار داشت – و آنچه که احتمالاً حذف می شود.

چی انتظار می رود

سامانه جدید سالانه اعطای مجوزهای نفت و گاز اعلام شد. دولت می گوید از مشاغل محافظت خواهد کرد و امنیت انرژی را تقویت خواهد کرد.

اما کارشناسان، از جمله محققان آب و هوا و فعالان فقر، نسبت به برنامه‌های حفاری بیشتر هشدار می‌دهند. بر اساس تحلیلی که در سال جاری انجام شد، میادین جدید نفت و گاز در دریای شمال تنها برای چند هفته در سال گاز کافی برای تامین نیازهای بریتانیا تولید می کنند و کمترین تأثیر را بر امنیت انرژی خواهند داشت.

کلر کوتینیو، وزیر انرژی اعتراف کرده است که این برنامه ها ممکن است قبوض انرژی خانوار را کاهش ندهند. حزب کارگر در صورت به قدرت رسیدن مجوزهای جدید اکتشاف داخلی را مسدود خواهد کرد.

انتظار می‌رود سایر اطلاعیه‌ها اولویت را به رانندگان نسبت به پیگیری کاهش انتشار کربن بدهد، از جمله اقداماتی برای سخت‌تر کردن مقامات محلی در انگلیس برای اعمال مناطق 20 مایل در ساعت یا طرح‌های هوای پاک مانند منطقه بسیار کم انتشار (Ulez) که قرار است در منطقه معرفی شود. منطقه لندن بزرگ

سوناک قبلاً اهداف اقلیمی را تضعیف کرده و ضرب الاجل فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی و حذف تدریجی دیگ های گاز را به تعویق انداخته است که موجب محکومیت خشمگین صنایع خودروسازی و انرژی شده است.

برنامه‌هایی وجود دارد که کار مقامات محلی در انگلیس را برای معرفی مناطق 20 مایل در ساعت یا طرح‌های هوای پاک سخت‌تر می‌کند. عکس: کتابخانه تصویر حمل و نقل/پل ریددیل/آلامی

یکی دیگر از اقدامات بالقوه بحث برانگیز، طرحی برای محدود کردن استفاده از چادر توسط افراد بی خانمان در خیابان های بریتانیا است. برنامه‌های وزارت کشور که در نمایش آخر هفته فاش شد، ممکن است به دلیل توزیع چادر جریمه شوند.

موسسات خیریه این اقدام را محکوم کردند و گفتند که سرزنش افرادی که مجبور به خوابیدن در بیرون از خانه هستند، آنها را بیشتر از کمک دور می کند و آنها را به فقر می کشاند.

سایر اقداماتی که قبلاً اعلام شده است شامل اعطای اختیار به قضات برای استفاده از زور برای دستور دادن به مجرم برای حضور در جلسه صدور حکم در انگلیس و ولز است.

همچنین شرایطی که در آن قضات باید برای قتل، حبس ابد تعیین کنند، گسترش می یابد و برای برخی جرایم دیگر، از جمله دزدی از مغازه، احکام حبس اجباری در نظر گرفته می شود.

پلیس در صورتی که دلایل معقولی برای استفاده از آن برای ارتکاب جرم داشته باشد، اختیارات بیشتری برای مصادره چاقوی قانونی خواهد داشت، در حالی که برای داشتن یک تیغه ممنوعه به قصد آسیب رساندن، جرم جدیدی وجود خواهد داشت.

اقدامی به نام “قانون مارتین” – که به نام مارتین هت، 29 ساله، یکی از 22 نفری که در حمله تروریستی منچستر آرنا در سال 2017 کشته شدند، نامگذاری شده است – هدف آن این است که همه مکان ها را وادار کند تا برای جلوگیری از حملات تروریستی و تضمین امنیت عمومی برنامه ریزی کنند.

پیشنهادهایی که اولین بار در گاردین گزارش شد و به طور رسمی توسط ریشی سوناک در سخنرانی رهبرش در کنفرانس سالانه حزب محافظه کار اعلام شد، ممنوعیت سیگار کشیدن “نسلی” مرحله ای را معرفی می کند.

بر اساس این طرح، هر کسی که در تاریخ 1 ژانویه 2009 یا بعد از آن متولد شود – تقریباً هر کسی که اکنون 14 سال یا کمتر دارد – از نظر قانونی نمی تواند در طول زندگی خود سیگار در انگلیس بخرد، زیرا سن سیگار کشیدن هر سال یک سال افزایش می یابد، برای تایید افزایش می یابد. از نمایندگان مجلس

در حال حاضر برنامه هایی برای قانون جدید حکمرانی فوتبال اعلام شده است که یک تنظیم کننده و سیستم صدور مجوز برای باشگاه ها ایجاد می کند.

اختیارات رگولاتور شامل کنترل صدور مجوز می‌شود و باشگاه‌ها باید قبل از اجازه رقابت، توانایی پرداخت بدهی خود و «مدل‌های کسب‌وکار مالی مناسب» را نشان دهند.

انتظار می‌رود دولت برنامه‌هایی را برای لغو بخش مهمی از قانون تنظیم مطبوعات انجام دهد، که منجر به خروج قانونی می‌شود که روزنامه‌ها را بدون توجه به نتیجه، مسئول هزینه‌های حقوقی هر دو طرف در پرونده‌های افترا می‌کند.

سایر سیاست‌های رسانه‌ای که در حال بررسی هستند عبارتند از مقررات بیشتر در مورد سرویس‌های استریم، که به قانون‌گذار Ofcom این اختیار را می‌دهد تا شکایات مربوط به نمایش‌های Netflix و Disney+ را بررسی کند.

انتظار می رود پس از اینکه سوناک با انتقاد شدید محافظه کاران با نفوذ مواجه شد، واردات شکار غنائم و صادرات دام زنده ممنوع شود.

دولت اوایل سال جاری قانون حیوانات نگهداری شده را کنار گذاشت و وعده داده شده در مانیفست ۲۰۱۹ را زیر پا گذاشت.

سیراب شوید

علیرغم وعده پایان دادن به آنچه مایکل گوو به عنوان سیستم اجاره “فئودالی” انگلستان توصیف می کند، لایحه اصلاحاتی که مدت ها در انتظار آن بودیم، اجاره را در بیشتر زمین ها لغو نمی کند.

منابع می گویند این لایحه شامل ممنوعیت توسعه دهندگان برای فروش خانه های جدید تحت اجاره خواهد شد. همچنین اجاره زمین برای املاک جدید و موجود محدود می شود و مدت استاندارد قراردادهای اجاره به جای 99 سال 990 سال تعیین می شود.

منابع دولتی همچنین به گاردین گفتند که این ممنوعیت به آپارتمان هایی که حدود 70 درصد از کل املاک اجاره ای را تشکیل می دهند، تعمیم نخواهد یافت.

چه چیزی از قلم افتاده؟

انتظار می‌رود که طرح‌های ممنوعیت تبدیل همجنس‌گرایان و تراجنسیتی‌ها کنار گذاشته شود. محافظه‌کاران ارشد نگران انشعاب در حزب بودند و برخی از آنها می‌ترسیدند که ممنوعیت رویه‌های تبدیل شدن به ترنس می‌تواند ناخواسته والدین یا معلمانی را که به کودکانی که با هویت جنسیتی خود دست و پنجه نرم می‌کنند، مجرمانه جلوه دهد.

طرح‌های خصوصی‌سازی کانال 4، که بخش مهمی از لایحه اصلاحات رسانه‌ای بود، نیز کنار گذاشته شد.

برنامه‌های لغو قوانین آلودگی برای خانه‌سازان در انگلیس در میان شواهدی که نشان می‌دهد رسوایی فاضلاب به دولت از طریق زیان‌های پس از انتخابات آسیب رسانده، لغو شده است.

دولت قبلاً برنامه ریزی کرده بود که این لایحه را ارائه دهد که هدف آن تقویت ساخت و ساز مسکن از طریق کاهش هزینه های توسعه دهندگان است.

گزارش تکمیلی توسط هلنا هورتون

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *