جولای 27, 2024

پنج سوال کلیدی در مورد فرار دنیل خلیف پس از دستگیری مظنون ترور | اخبار انگلستان

0

دستگیری مجدد دانیل خلیف برای الکس چالک وزیر دادگستری تسکین بزرگی خواهد بود. با این حال، فرار خلیفه توجه را به سیستم زندان بحران زده جلب خواهد کرد. اینها بزرگترین سؤالاتی هستند که در این مورد باقی می مانند:

در حالی که جدول زمانی دقیق فرار خلیفه نامشخص است، گزارش های متناقضی در مورد فاصله زمانی بین ناپدید شدن او از زندان و شروع جستجوی پلیس وجود دارد. این موضوع به عنوان بخشی از بررسی فوری شرایط فرار مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پلیس معتقد است خلیفه ساعت 7:32 صبح از زیر یک ون فرار کرد و 43 دقیقه بعد به او اطلاع دادند. ون ساعت 8:37 صبح بود، اما خلیفه دیگر داخل آن نبود.

آیا خلیف حتی باید در واندسورث می بود؟

جدای از شرایط فرار، سؤالاتی نیز مطرح می شود که چرا خلیف در واندسورث در وهله اول برگزار شد. مظنونان جدی ترور معمولاً در زندان بلمارش با حداکثر امنیت نگهداری می شوند. تصمیم به نگهداری خلیفه در واندسورث، یک زندان امنیتی رده B، مورد توجه ویژه Chalk است، که خواستار بررسی فوری روندی است که منجر به انتقال خلیفه به یک مرکز امنیتی پایین تر شد.

او چطور زیر شلواری از آشپزخانه زندان خارج شوید و از کنترل اجتناب کنید؟

می دانیم که خلیفه با ترک پست خود در آشپزخانه زندان و نگه داشتن خود در زیر یک ون فرار کرد. این باعث ایجاد سؤالاتی شده است که چرا چنین نقش ممتازی به او داده شد و چرا این روش ساده فرار موفقیت آمیز بود. ظاهراً او از نگهبانان فرار کرده و به قسمت زیرین ون چسبیده است – و در حین حرکت از بررسی خود ون طفره رفته است.

فرار فرصت طلبانه بود یا؟ برنامه ریزی شده بود؟

میزان برنامه ریزی خلیفه برای فرار خود نیز در حال بررسی است. تنها شواهد واقعی که تاکنون آشکار شده است، غل و زنجیرهایی است که او برای ایمن کردن خود در برابر ون استفاده کرده است که پس از فرارش پیدا شده است. یک تبانی احتمالی نیز توسط پلیس ضد ترور بررسی شد، اما گفته می شود موضوع اصلی این تحقیقات نیست.

ازدحام بیش از حد یا کمبود پرسنل مقصر بود?

مانند بسیاری از مجتمع های زندان، شکی نیست که واندسورث یک موسسه مشکل دار است. بازرسی های مستقل همچنین دریافته اند که با کاهش تعداد زندانیان، شرایط بهبود یافته است. با این حال، با ظرفیت نزدیک به سیستم، Khalife احتمالاً به عنوان مطالعه موردی برای سیستمی در نقطه شکست استفاده خواهد شد. وزرا تاکید کرده اند که پست های مربوطه در زمان فرار پر شده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *