جولای 27, 2024

پس از درام پیرامون جستجوی مظنون ترور دانیل خلیف، صلح به چیسویک برمی گردد | اخبار انگلستان

0

این خبر صبح شنبه مبنی بر اینکه دانیل خلیف، مظنون تروریستی که صبح چهارشنبه از HMP Wandsworth فرار کرد، در Chiswick دیده شده بود، باعث فتنه قابل پیش بینی در منطقه سرسبز غرب لندن شد. پلیس بلافاصله در منطقه تجمع کرد. برخی از رانندگان متوقف شدند و برخی دیگر خواستار شناسایی شدند.

یک هلیکوپتر پلیس در بیشتر ساعات شب در بالای سرشان وزوز می کرد و برخی از ساکنان گفتند که از خواب بیدار شده اند و افسران را دیدند که حیاط ها را جارو می کردند. اوایل صبح امروز در یکی از خیابان های اصلی منطقه، نگهبانان سگ های پلیس و افسران مسلح مشاهده شدند.

سپس برخی از مردمی که پیش از یکی از گرم ترین روزهای سال در حال پیاده روی صبحگاهی خنک در محیط ایده آل خانه و باغ چیسویک بودند، متوجه فعالیت پلیس بیشتر در این مکان شدند.

دانیل خلیف مظنون به تروریسم روز شنبه پس از فرار از زندان واندسورث در جنوب لندن در روز چهارشنبه توسط پلیس دستگیر شد. عکس: پلیس متروپولیتن/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

مردی که با خانواده اش دوچرخه سواری می کرد، این حادثه را به پلیس منطقه گزارش کرد و گفت که زنگ خطر روی داربست های اطراف یک ساختمان قدیمی معبد که در حال بازسازی بود به صدا درآمده است.

بعدازظهر، مدت‌ها پس از کشف خلیفه، صدای زمزمه هلیکوپتر پلیس هنوز از بالای سر به گوش می‌رسید، اما فضای آرام پارک زیبا را نمی‌توانست چند ساعت قبل از آن دورتر کند.

مردم محلی آفتاب گرفتند، روی چمن تنیس بازی کردند و در نزدیکی خیابان هایی که پلیس صبح روز گذشته در آنجا زیر پا گذاشته بود، به سگ های خود توپ پرتاب کردند. شکار به همان سرعتی که شروع شده بود از بین رفت و برخی در پارک بیشتر نگران یافتن نزدیکترین بستنی فروش بودند تا محل فعلی یک زندانی فراری.

برای دیگران، پایان جست‌وجو یک تسکین سعادتمند بود – نه برای امنیت، بلکه برای خوابشان. مکس ترگونینگ، یکی از کارکنان عادی پارک که در همان نزدیکی زندگی می کند، می گوید: «حداقل این بدان معناست که هلیکوپترها تمام شب پرواز نخواهند کرد. “حتماً اطلاعاتی وجود داشته است زیرا پلیس دو روز اینجا بوده است.”

این داستان تصویری تلخ از زندان واندسورث و وضعیت سیستم عدالت کیفری برای او به همراه داشت. تصاویر زندان تحت محاصره در رسانه ها او را نگران کرد. “این راهی برای درمان مردم نیست و کار زیادی برای توانبخشی نمی کند.”

برخی دیگر خاطرنشان کردند که اگر خلیفه سعی می کرد در پارک دیدنی پنهان شود، او به عنوان یک فراری کارکشته طبقه بندی نمی شد. یکی از محلی ها گفت: «این یک مکان واضح برای آمدن است و افراد بی خانمان اغلب سعی می کنند به دلیل انزوا به اینجا بیایند. اما فکر می‌کنم در شب جستجو می‌شود.» پارک دارای پایه‌های کوچک درختان و چند ساختمان خالی است.

برای بیشتر افراد، اخبار ناراحت کننده بر توانایی بیرون رفتن و لذت بردن از یکی از آخرین روزهای گرم سال تأثیری نداشت. من اجازه ندادم خیلی اذیتم کند. این بر تصمیم من تأثیری نداشت – فکر می‌کنم خیلی نامتناسب بود.

برای آنها نگران‌کننده‌تر این واقعیت بود که هر کسی می‌توانست به سادگی با آویزان کردن به زیر یک ون از زندان فرار کند. او گفت: “شما باید امنیت زندان های ما را زیر سوال ببرید.”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *