جولای 27, 2024

وکیل سابق به Post Investiges | می‌گوید: «اشکال‌های Horizon از من دور ماندند اداره پست

0

طبق تحقیقات Horizon – رسوایی فناوری اطلاعات فاش شده، اداره پست نتوانست مطالبی را برای یکی از وکلای خود فاش کند که او را به توصیه به توقف پرونده علیه کارگری که متعاقباً محکوم شد، اقدام به مصرف بیش از حد دارو کرد و بی خانمان شد، فاش نکرد.

ترزا ویلیامسون، وکیل پستی که در پیگرد قانونی لیزا برنان نقش داشت، گفت که اکنون می‌داند که مدیریت ارشد از اشتباهات و مشکلات احتمالی سیستم فناوری اطلاعات هورایزن اطلاع دارد، اما به کسانی که پرونده‌هایی را علیه اپراتورهای شعبه تحت تعقیب قرار می‌دهند، اجازه می‌دهد که به اشتباه به جرم سرقت محکوم شده‌اند. ، هرگز در مورد آن به کسی نگفت.

او در جریان تحقیق درباره این رسوایی که اغلب به عنوان گسترده‌ترین تخلف قضایی در تاریخ بریتانیا توصیف می‌شود، گفت: «من به اداره پست اعتماد کردم که اگر مدرکی بخواهم به دست می‌آید».

«من اطمینان داشتم که در صورت نیاز به افشای مطالب بلااستفاده، بازپرس در اختیار من قرار خواهد گرفت. با نگاهی به گذشته و دانستن آنچه اکنون می دانم، متوجه می شوم که مطالب زیادی وجود دارد که برای من فاش نشده است و چیزهایی که باید می دانستم اما نمی دانستم.

«این چیزها باید به ما گفته می شد. من می‌دانم که بحث‌هایی در سطح هیئت‌مدیره درباره قابلیت اطمینان سیستم افق وجود داشته است، اما این بحث‌ها به تیم عدالت کیفری منتقل نشده است.»

ویلیامسون در پیگرد قانونی و محکومیت برنان، زنی که به عنوان منشی پیشخوان در یک اداره پست در هیتون، مرسی ساید کار می کرد، شرکت داشت. پس از اینکه سیستم فناوری اطلاعات Horizon متوجه کمبود 3000 پوندی شد، او تعلیق شد و در شب کریسمس 2002 به دادگاه احضار شد.

در نهایت، او در ۲۷ فقره سرقت مجرم شناخته شد و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. او سعی کرد بیش از حد مصرف کند، ازدواجش شکست خورد، او ورشکست شد و خانه خانوادگی مجبور شد فروخته شود و او بی خانمان شود. محکومیت او سرانجام در سال 2021 لغو شد.

ویلیامسون گفت: «من فرض می‌کردم که داده‌هایی که مبنای حیاتی تصمیم برای محاکمه خانم برنان را تشکیل می‌داد، کاملاً دقیق بود. «اگر آن زمان آنچه را که اکنون در مورد سیستم افق می دانم می دانستم، این شورا تقریباً به طور قطع توصیه می کرد که هیچ اقدام دیگری علیه خانم برنان انجام نشود.

من شک ندارم که در پرونده لیزا برنان به این نکته توصیه می‌کردم که هیچ چشم‌انداز واقع‌بینانه‌ای برای محکومیت وجود ندارد. من شخصاً از همه کسانی که نتوانستند این اطلاعات را به دادستان ها یا به طور کلی تیم قضایی جنایی منتقل کنند، ناامید می شوم.

ویلیامسون در پایان سال 2003 از تیم عدالت جنایی اداره پست بازنشسته شد و به بخش استخدام شرکت نقل مکان کرد. او در حدود کریسمس 2005 شرکت را ترک کرد.

او گفت تا اینکه در سال 2009، زمانی که یک مقاله رسانه ای در مورد این رسوایی خواند، از مشکلات فناوری اطلاعات سیستم Horizon که زمینه ساز شکایت های خدمات پستی علیه مدیران پست بود، آگاه شد.

او گفت: «در هیچ زمانی در طول حضورم در این تعقیب، از اشکال، خطا، نقص یا مشکلی در سیستم Horizon آگاه نبودم. “از دیدگاه من به عنوان یک وکیل، آگاهی از این مسائل رویکرد من را نسبت به هرگونه پیگردی که در رابطه با داده های Horizon انجام داده ام تغییر می دهد.

من احساس ناامیدی می کنم که ناآگاهانه بخشی از یک تخلف وحشتناک عدالت بودم و برای تأثیر وحشتناکی که بر زندگی او گذاشته بسیار متاسفم.»

رسوایی Horizon باعث شد که بیش از 700 اپراتور پست بین سال های 1999 تا 2015 به دلیل سرقت، کلاهبرداری و حسابداری نادرست به دلیل نرم افزار حسابداری معیوب نصب شده در اواخر دهه 1990 تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

تا به امروز، 86 اپراتور محکومیت نادرست آنها لغو شده و 21 میلیون پوند غرامت پرداخت شده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *