جولای 27, 2024

نگاه گاردین به زندان ها: فرار واندسورث بحران عمیق تری را نشان می دهد | سرمقاله

0

تیفرار یک تروریست مظنون از HMP Wandsworth در هفته گذشته ثابت می کند که منتقدان زندان های انگلیس و ولز برای مدتی با ناامیدی فزاینده استدلال می کردند. زندان‌های پر ازدحام و کثیف با کارکنان ضعیف نمی‌توانند به هدف خود در بازپروری زندانیان عمل کنند. آنها همچنین خطری برای زندانیان، کارکنان و مردم هستند.دانیل خلیف که به مدت چهار روز متواری بود، روز شنبه در غرب لندن دوباره دستگیر شد. الکس چالک، وزیر دادگستری، دستور تحقیقاتی درباره نحوه فرار سرباز سابق بریتانیایی با بستن خود به کف یک ون غذا داده است. سر مارک رولیرئیس پلیس متروپولیتن معتقد است که فرار احتمالاً با کمک زندان برنامه ریزی شده بود و 150 افسر ضد تروریسم در جستجو شرکت داشتند.

به نظر می رسد که اشتباهاتی در واندسورث انجام شده است و ممکن است افراد مقصر باشند. در حال بررسی این موضوع است که آیا یک مرد متهم به دست داشتن در جاسوسی باید در زندان رده B به جای زندان بلمارش حداکثر امنیتی نگهداری شود یا خیر. همین امر در مورد تصمیم به استخدام او در آشپزخانه نیز صدق می کند – آنها می گویند یک “کار شیرینی پزی” که معمولاً به زندانیانی که در حال گذراندن دوران محکومیت طولانی هستند ارائه می شود. جان پادمور، فرماندار سابق اما قول آقای گچ مبنی بر اینکه در یافتن اینکه “چه کسی در حال انجام وظیفه بود” هیچگونه اعتمادی ایجاد نکرد. در عوض، واکنش وحشت زده وزیر نمونه آزاردهنده ای از قفل کردن در اصطبل پس از پیچ شدن اسب بود.

واندسورث با جمعیتی بالغ بر 171 درصد از ظرفیت تایید شده خود، دومین زندان پرجمعیت در انگلستان و ولز است – درست پس از HMP Durham. فرار قبلی از واندسورث در سال 2019 اتفاق افتاد. اما مشکلات فقط به یک یا دو «زندان شکست خورده» محدود نمی شود. پس از بازرسی، صدور اخطار فوری جدی ترین اقدامی است که بازرسان می توانند بردارند. دولت را ملزم می کند تا ظرف 28 روز یک برنامه عملیاتی ارائه دهد. در یک وخامت بی‌سابقه، سه اخطار فوری جداگانه در پنج ماه گذشته صادر شده است – یکی از آنها مربوط به کوکام وود، یک زندان جوانان است که مشخص شد یک بازداشتگاه جوانان است. پر از سلاح های دست ساز.

البته نگرانی عمومی – و سیاستمداران و سرویس‌های امنیتی – زمانی بیشتر می‌شود که مشخص شود زندان‌ها قادر به انجام اساسی‌ترین کار خود یعنی زندانی کردن افراد نیستند. اما زندان ها نه تنها باید مجرمان را مجازات کنند، بلکه باید به تغییر آنها کمک کنند. کارشناسان هشدار می دهند که با توجه به سطح فعلی خشونت، استفاده بیش از حد از سلول انفرادی و عدم فعالیت هدفمند، زندانیان احتمالاً بدتر می شوند. اوایل سال جاری، دادگاه آلمان درخواست استرداد بریتانیا را رد کرد و گفت که شرایط زندان غیرقابل قبول است.

تعداد افسران زندان افزایش یافته است 3.2 درصد افزایش یافت از سال گذشته به 22426 رسیده است. در همین دوره، تعداد زندانیان با 7 درصد افزایش به 87124 نفر رسید. اوج تمام وقت از کمی بیش از 88000. اما شاید حتی نگران‌کننده‌تر از اعداد خام این واقعیت باشد که – مانند نیروهای پلیس، مدارس و بیمارستان‌ها – جایگزینی کارکنان با تجربه که مشاغل آنها به دلیل ریاضت اقتصادی کاهش یافته است دشوار است. افراد جدیدی که توسط استخدام‌کنندگان وارد شدند، زمانی که وزرا با تأخیر متوجه آسیب‌های ناشی از کاهش نیروی کار شدند، جایگزین‌های مشابهی نیستند. فروش سریع و مشکلات در حفظ کارکنان در حال حاضر یک مشکل حاد در سراسر بخش دولتی است.

اینکه آیا کمبود کارکنان مجرب دلیل خاص شکست واندسورث بوده است، باید دید. اما وقایع هفته گذشته به درستی فشار بر محافظه کاران را به خاطر سابقه وحشیانه آنها در زندان ها و جاهای دیگر افزایش می دهد.

  • آیا نظری در مورد موضوعات مطرح شده در این مقاله دارید؟ اگر مایلید تا حداکثر 300 کلمه پاسخی را از طریق ایمیل ارسال کنید تا برای انتشار در بخش نامه های ما در نظر گرفته شود، لطفا اینجا را کلیک کنید.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *