جولای 27, 2024

ناظر پلیس رسیدگی به پرونده اندرو مالکینسون را بررسی می کند | پلیس

0

بازرسی پلیس اعلام کرده است که در مورد رسیدگی پلیس منچستر بزرگ به پرونده اندرو مالکینسون تحقیق می کند.

مالکینسون در ماه ژوئیه از اتهام تجاوز جنسی که به خاطر آن به اشتباه 17 سال را پس از پیشرفت DNA در زندان گذراند تبرئه شد. دادگاه استیناف همچنین حکم داد که محکومیت وی به دلیل نقض افشای اطلاعات توسط پلیس منچستر بزرگ (GMP) به خطر افتاده است.

اداره مستقل رفتار پلیس (IOPC) نحوه رسیدگی پلیس به این پرونده و اینکه آیا افسران ممکن است مرتکب جرائم جنایی یا سوء رفتار حرفه ای شده باشند را بررسی خواهد کرد.

این تصمیم به دنبال تحقیقات محلی توسط بخش استانداردهای حرفه‌ای GMP در اوایل سال جاری صورت گرفت، که به این نتیجه رسید که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افسران درگیر مرتکب تخلف حرفه‌ای شده‌اند یا عملکرد نامناسبی ارائه کرده‌اند وجود ندارد.

IOPC درخواست مالکینسون برای بررسی درخواست خود را تأیید کرد و دریافت که “مشکلات قابل توجهی” در انجام بررسی توسط GMP وجود دارد. همچنین گفت که پلیس به شکایات او به طور معقول یا متناسب برخورد نکرده است.

این یک بررسی کامل از تحقیقات جنایی اصلی نخواهد بود، بلکه بر عدم افشای سابقه جنایی شاهدان کلیدی و از بین بردن شواهد کلیدی که اساس شکایت مالکینسون را تشکیل می‌داد، تمرکز می‌کند.

در نامه‌ای به مالکینسون، IOPC گفت که معتقد است «شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است چندین افسر پلیس استانداردهای رفتار حرفه‌ای را در این مورد نقض کرده باشند، و همچنین نقص‌های سیستمی GMP».

آنها افزودند که گزارش بازرس GMP به نظر نمی رسد که گستره کامل شکست های ادعا شده بررسی یا اصلاح شده باشد.

IOPC در نامه ای به وکلای مالکینسون فاش کرد که تعدادی از افسرانی که در مرکز ادعاهای شکایت او قرار دارند، هنوز در نقش های تحقیقاتی در GMP کار می کنند، یکی از آنها در یک واحد مبارزه با فساد است.

مالکینسون 57 ساله در سال 2004 در منچستر بزرگ به جرم تجاوز جنسی محکوم شد، علیرغم وجود هیچ مدرک DNA. او نزدیک به دو دهه را صرف متقاعد کردن مقامات به بی گناهی خود کرد. محکومیت او پس از اینکه آزمایش DNA جدید مرد دیگری را با این جنایت مرتبط کرد، لغو شد.

یکی از شاهدان کلیدی دادستان، مایکل سیوارد، محکومیت های کیفری متعددی داشت و تنها زمانی به عنوان شاهد ظاهر شد که به دلیل یک جنایت دستگیر شد. او دوباره در روزی که مالکینسون را در یک فیلم ضبط شده شناسایی کرد، دستگیر شد. هیچ چیزی در این مورد به دادگاه گزارش نشده است.

مالکینسون استدلال کرد که این جدول زمانی نشان می‌دهد که ممکن است مقامات GMP بتوانند سیوارد متوفی را متقاعد کنند که اظهارات نادرست علیه مالکینسون بدهد.

در پاسخ، IOPC گفت که این یک “ادعای جدی است که نیاز به بررسی بیشتر دارد” و “شواهد کافی و قانع کننده ای برای حمایت از این دیدگاه وجود دارد که ممکن است انگیزه نادرستی وجود داشته باشد”.

آماندا رو، رئیس عملیات IOPC گفت: “افکار من با آقای مالکینسون است که در یکی از بدترین تخلفات قضایی در تاریخ حقوقی بریتانیا به شدت آسیب دیده است.”

«با توجه به نگرانی‌های ما در مورد رسیدگی به شکایات توسط GMP – و سطح بالای منافع عمومی در پرونده‌ای که منجر به گذراندن 17 سال زندان برای مردی به دلیل جرمی که مرتکب نشده است – تعهد ما تضمین می‌کند که اقدامات GMP به طور کامل بررسی خواهد شد. توسط پلیس درگیر.»

مالکینسون گفت: “خوشحالم که IOPC تحقیقات مستقلی را در مورد رسیدگی GMP به پرونده من و افسران GMP مسئول 17 سال زندان غیرقانونی من اعلام کرده است.”

“من هرگز به GMP برای بررسی موثر شکایات من در مورد سوء رفتار و فساد پلیس اعتماد نکرده ام – زیرا سیستم شکایات پلیس به آنها اجازه می دهد تا تکالیف خود را درجه بندی کنند. این تحقیقات IOPC باید توسط یکی از اعضای IOPC که افسر پلیس سابق نیست هدایت شود، در غیر این صورت می ترسم که بیشتر از این اتفاق بیفتد.

امیلی بولتون، وکیل مالکینسون در موسسه خیریه استیناف، از افشاگرانی که از نحوه رسیدگی GMP به این پرونده مطلع هستند، خواست تا به این پرونده رسیدگی کنند.

بولتون گفت: «افسران دخیل در پرونده اندی معتقد بودند که می‌توانند بدون مجازات عمل کنند و رفتار آنها برای تقریبا 20 سال کنترل نشده بود.

«مشکلات این پرونده از روز اول تحقیقات پلیس شروع شد. اندی هرگز نباید مظنون می شد، اما افسران GMP مصمم بودند که او را تعقیب کنند. تحقیقات GMP در مورد شکایات اندی طفره‌آمیز و ناقص بود و از روش‌های تحقیقاتی معقول پیروی نکرد و بر اساس شواهد به نتایج غیرقابل قبولی رسید.

تحقیق IOPC در کنار تحقیقات عمومی مستقل اعلام شده توسط وزیر دادگستری الکس چالک در ماه گذشته انجام می شود که نقش GMP، سرویس دادستانی تاج و تخت و کمیسیون بررسی پرونده های جنایی را بررسی می کند. (CCRC) در مورد او. همچنین یک بررسی جداگانه CCRC به رهبری کریس هنلی KC وجود دارد.

یک سخنگوی GMP گفت: “ما آشکارا با آنها و تحقیقات تحت رهبری دولت کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که هر موضوعی با حمایت کامل ما بررسی می شود.”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *