جولای 27, 2024

شیشه های یک بانک بزرگ را شکستیم. هیئت منصفه ما را تبرئه کرد. بنابراین | گلی بوجک

0

مندر سال 2021، من همراه با هشت زن دیگر به دلیل شکستن شیشه های مقر HSBC در لندن دستگیر شدم. روز پنجشنبه، تنها پس از دو ساعت مشورت، هیئت منصفه ای از همکاران ما هر 9 نفر ما را در حدود نیم میلیون پوند غرامت بی گناه تشخیص دادند.

اگرچه دادگاه سه هفته‌ای طاقت‌فرساترین تجربه زندگی من بود، اما به دو دلیل اطمینان داشتم که هیئت منصفه ما را تبرئه خواهد کرد. اولاً، من معتقدم که روحیه انسان اساساً خوب و تعاونی است و با توجه به فرصت، تصمیمات دلسوزانه و منصفانه خواهیم گرفت.

ثانیاً، من فکر می کنم مردم به اندازه کافی مصرف کرده اند.

ما به اندازه کافی از آنچه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل می گوید، خورده ایم.جنون اخلاقی و اقتصادیسرمایه گذاری در زیرساخت های جدید سوخت های فسیلی. مشابه صدها مجوز جدید نفت و گاز که اخیرا توسط Rishi Sunak اعطا شده است. ما به اندازه کافی شرکت هایی مانند HSBC داریم که بیش از سرمایه گذاری کرده اند 80 میلیارد پوند به زیرساخت های سوخت فسیلی در پنج سال پس از توافقنامه اقلیمی پاریس در سال 2015.

در طول این فرآیند، من در مورد “وجدان” انسان و نحوه عملکرد آن فکر کردم. ریشه لاتین و یونانی این کلمه ما را به ایده به اشتراک گذاشتن دانش با خود هدایت می کند. قضاوت اخلاقی باید شامل فرآیندی از تبادل اطلاعات – اطلاعات واقعی، عاطفی و زمینه ای – و به کارگیری آن دانش بدون علاقه، ارعاب، یا مبهم باشد.

فعالان Extinction Rebellion منتظرند تا در خارج از HSBC در Canary Wharf لندن در آوریل 2021 بازداشت شوند. عکس: جان سیبلی/ رویترز

در انتقال زمینه بزرگتر فراتر از آنچه در صبح آوریل سال 2021 رخ داد – زمینه سقوط فاجعه بار آب و هوا و نقش بانک ها – ما اعتماد کردیم که هیئت منصفه دانش خود را عملی خواهد کرد.

هیچ‌کدام از ما هرگز منکر این نشد که از چکش و اسکنه برای شکستن دقیق شیشه‌های پنجره‌های HSBC استفاده کرده‌ایم. اما همه آسیب ها یکسان نیستند. زمینه مهم است، و با هر تصمیم دشوار، زمانی فرا می رسد که متوجه می شویم به اندازه کافی برای تصمیم گیری آگاهانه می دانیم.

تشکیلات برای حفظ قدرت خود به نظم و ثبات نیاز دارد. اما افسانه خودخواه بودن را کنار بگذارید.»مرد اقتصادیپشت کردن به جنگ فرهنگی و گرد هم آمدن، بازگشت به ایمان آرام به روح و وجدان انسانی و اعتماد دوباره به خود – اینها منادی تغییر بزرگ است.

در شش ماه گذشته من با گروه کوچکی از سازمان‌دهندگان جامعه در هال کار می‌کردم تا بررسی کنم که چه چیزی برای تغییر اساسی دموکراسی در این کشور از پایه لازم است. ذکر شد بدنه همکاریو من معتقدم که مجامع مردمی – جلسات عمومی که در آن مردم عادی با هم مشورت می کنند و تصمیم می گیرند – راهی است که ما می توانیم دنیای متفاوتی را برای فرزندانمان انتخاب کنیم. به قول آدام هاولی، سازمان دهنده قدیمی هال، آنها «مکان هایی هستند که جنگ فرهنگی در آن منحل می شود».

مجامع مردمی و هیئت منصفه چیزی مشابه دارند – آنها در ماهیت دموکراتیک خود تقریباً افسانه ای به نظر می رسند. و هر دو متکی به عنصری از جامعه انسانی هستند که در معرض خطر جدی قرار دارد: اعتماد. به خرد جمعی گروهی از غریبه ها اعتماد کنید. به یکدیگر اعتماد کنید تا حقیقت را بگویید و وقتی آن را می شنویم بدانیم. اطمینان داشته باشید که وجدان انسانی می تواند مسیر درست را تشخیص دهد که نیروهای فاسد پول و موقعیت از معادله حذف شوند.

  • آیا نظری در مورد موضوعات مطرح شده در این مقاله دارید؟ اگر مایلید تا حداکثر 300 کلمه پاسخی را از طریق ایمیل ارسال کنید تا برای انتشار در بخش نامه های ما در نظر گرفته شود، لطفا اینجا را کلیک کنید.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *