جولای 27, 2024

خیریه دریافته است که قضات در انگلیس هنگام تصمیم گیری در مورد بازداشت از قانون پیروی نمی کنند | سیستم عدالت کیفری بریتانیا

0

بر اساس گزارشی، قضات در هنگام فرستادن هزاران نفر به بازداشتگاه از قانون پیروی نمی کنند و بحران ازدحام بیش از حد زندان ها در انگلیس را بدتر می کند.

جمعیت بازداشت موقت است در یک رکورد بالااز هر 5 نفر یک نفر در زندان در انتظار محاکمه یا محکومیت است که این رقم در سال 2019 یک نفر از هر 9 نفر است. از سلول های پلیس برای بازداشت زندانیان استفاده می شود و دولت قصد دارد به دلیل کمبود ظرفیت، سلول هایی را در خارج از کشور اجاره کند.

در گزارشی که توسط موسسه خیریه اصلاحات حقوقی Justice منتشر شد، آمده است که “تصمیم گیری ضعیف” توسط قضات – از جمله در جلسات دو دقیقه ای – می تواند نقش داشته باشد.

ناظران را به 742 جلسه دادگاه قاضی در انگلستان فرستاد و دریافت که چهار تصمیم از پنج تصمیم برای بازگرداندن یا اعمال شرایط وثیقه به قانون مربوطه ارجاع نمی‌دهد و دلایل کاملی را با استناد به حقایق پرونده ارائه نمی‌کند. قانون است قانون کفالت 1976.

قوه قضائیه گفت که این انصاف را تضعیف می کند و احتمال اعمال بازداشت غیر ضروری را افزایش می دهد. در دو مورد، تصمیم به قرار بازداشت موقت فقط دو دقیقه طول کشید.

فیونا رادرفورد، رئیس قوه قضاییه گفت: «همه ما باید اطمینان داشته باشیم که دادگاه‌ها هنگام اتخاذ تصمیم‌های تغییردهنده زندگی، از رویه‌های قانونی اساسی پیروی می‌کنند.» تصمیم به زندانی کردن فردی که هنوز محاکمه یا محکوم نشده است، می‌تواند زندگی‌ها را از بین ببرد. منجر به از دست دادن شغل، بی خانمانی و از دست دادن ارتباط با خانواده و خدمات حمایتی می شود.

«بسیاری از این افراد ماه‌ها، اگر نگوییم سال‌ها، در سلولی نامناسب سپری کرده‌اند و زندگی‌شان از هم می‌پاشد. در اغلب موارد، دادگاه های منطقه هنگام اتخاذ این تصمیمات مهم، اقدام قانونی مناسب را انجام نمی دهند.

در این گزارش آمده است که با وجود آزمون سختگیرانه برای شرایط بازداشت یا وثیقه طبق قانون کفالت، تنها در ۲۱ درصد موارد وثیقه بدون قید و شرط صادر شده است. متهمان به جرایم با شدت کم تا متوسط ​​در 31 درصد پرونده ها با قرار بازداشت موقت مواجه شدند.

وزارت دادگستری می‌گوید افرادی که در انتظار محاکمه بازداشت می‌شوند، اغلب از بدترین شرایط در مجتمع زندان رنج می‌برند، از دسترسی به برنامه‌های توانبخشی محروم می‌شوند و اغلب در زندان‌های محلی پرجمعیت نگهداری می‌شوند.

آنها بیشتر از سایر زندانیان در دسترسی به مراقبت های بهداشت روانی دچار مشکل می شوند، در معرض خطر خودکشی هستند و می توانند ماه ها یا حتی سال ها برای محاکمه منتظر بمانند.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که سوگیری‌های مربوط به نژاد، ملیت و استفاده از لینک ویدیویی یا لنگرگاه ایمن – که ممکن است تصادفی و غیرمرتبط با خطر ناشی از متهم باشد – بر تصمیم برای اعطای وثیقه تأثیری نمی‌گذارد، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد.

اما اسنل، افسر ارشد حقوقی دادگستری و نویسنده این گزارش، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که دولت این نابرابری‌ها و علل آن را بررسی کند و برای اطمینان از تصمیم‌گیری منصفانه و مسئولانه در دادگاه‌های قضایی گام بردارد».

باب نیل، رئیس محافظه‌کار کمیته منتخب عدالت، گفت که این گزارش مشکلات جدی در نحوه تصمیم‌گیری را نشان می‌دهد.

مارک بیتی، رئیس ملی انجمن قضات، گفت که تصمیمات مربوط به وثیقه از پیچیده ترین قضات است.

وی گفت: «یافته‌های این گزارش نگران‌کننده است و باید کار بیشتری انجام شود تا به دلایل نابرابری‌های مشخص‌شده پی ببریم». هر روز با قضات ملاقات کنید، آنها را روشن کنید. این گزارش گام‌های عملی را برای افزایش استفاده از جایگزین‌های بازداشت موقت پیشنهاد می‌کند که ما کاملاً از آن حمایت می‌کنیم.»

وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *