آوریل 29, 2024

مرد محکوم به “بدترین قتل های زنجیره ای” استرالیا به زودی آزاد خواهد شد

0

تا ماه مه، مارک ری هایدون محکومیت کامل خود را به دلیل سرپوش گذاشتن بر بدترین قتل های زنجیره ای استرالیا در اسنو تاون گذرانده است.

هایدون یکی از چهار نفری بود که در سال 1999 هنگامی که اجساد برخی از 11 قربانی در بشکه‌هایی در یک صندوق بانکی در شمال این ایالت پیدا شد، دستگیر شدند.

تا ماه مه، مارک ری هایدون محکومیت کامل خود را به دلیل سرپوش گذاشتن بر بدترین قتل های زنجیره ای استرالیا در اسنو تاون گذرانده است.
تا ماه مه، مارک ری هایدون محکومیت کامل خود را به دلیل سرپوش گذاشتن بر بدترین قتل های زنجیره ای استرالیا در اسنو تاون گذرانده است. (نه)
هایدون یکی از چهار نفری بود که در سال 1999 هنگامی که اجساد برخی از 11 قربانی در بشکه‌هایی در یک صندوق بانکی در شمال این ایالت پیدا شد، دستگیر شدند. (نه)

این بشکه ها نیز برای مدتی در خانه هایدون در شمال آدلاید ذخیره شده بود و همسر خود او نیز در میان قربانیان بود.

او به اتهام معاونت در هفت قتل به ۲۵ سال زندان محکوم شد و دو بار از آزادی مشروط محروم شد، اما کل دوران محکومیتش در اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

دولت ایالتی اکنون به دنبال مشاوره حقوقی است که آیا می تواند از اختیارات ویژه برای نگه داشتن او تحت نظارت دائمی پس از بازگشت به جامعه استفاده کند یا خیر.

«قتل در اسنوتاون تکان دهنده بود. آنها احتمالاً یکی از وحشیانه ترین مواردی بودند که در تاریخ استرالیا دیده ایم.”

به‌عنوان دولتی که به آن پاسخ می‌دهیم، بدیهی است که هنوز چند ماه تا زمان انتشار فرصت داریم. و دولت به طور فعال در حال بررسی همه گزینه های قانونی در دسترس ما است تا اطمینان حاصل شود که جامعه استرالیای جنوبی محافظت می شود.”

این بشکه ها نیز برای مدتی در خانه هایدون در شمال آدلاید ذخیره شده بود و همسر خود او نیز در میان قربانیان بود. (نه)

مایکل اوکانل، کمیسر حقوق قربانیان گفت که آزادی قریب الوقوع به خانواده یادآوری می کند که این حکم “هرگز به اندازه کافی طولانی نیست”.

او گفت: “از دیدگاه آنها، وحشتناک است که او فرصتی برای زندگی خود داشته باشد در حالی که عزیزان آنها از این امر محروم شده اند.”

قاتلان اصلی، جان بانتینگ و رابرت واگنر، هر دو در حال گذراندن حبس ابد بدون آزادی مشروط هستند، در حالی که مجرم چهارم می تواند از سال آینده برای آزادی مشروط درخواست کند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *