می 5, 2024

زنی به جرم توطئه برای قتل، پنهان‌کاری و ناپدید شدن مادرش در کنتیکت در سال 2019 محکوم شد.

0

زنی به جرم توطئه برای قتل جنیفر دولوس، مادر پنج فرزندی که در سال 2019 از منطقه ای ثروتمند کانکتیکات ناپدید شد و هرگز پیدا نشد، محکوم شد.

میشل تروکونیس، 49 ساله، پس از یک محاکمه طولانی که در آن دادستان ها در مورد کمک به دوست پسرش، شوهر دولوس، کمک کرده است، توسط هیئت منصفه استمفورد مجرم شناخته شد. آنها در طلاق با یکدیگر جنگیدند مراحل نگهداری

اعضای خانواده تراکنیس از این حکم شوکه و عصبانی شدند و استدلال کردند که او بی گناه است و راز ناپدید شدن جنیفر دولوس به ناعادلانه به گردن او انداخته می شود.

میشل تروکونیس در محاکمه اش در دادگاه عالی کانکتیکات
میشل تروکونیس در دادگاه عالی استمفورد (ند جرارد/رسانه هرست کانکتیکات از طریق AP)

کلودیا تروکونیس مارمول، خواهر تراکنیس که اشک آلود است، در بیرون دادگاه گفت: «انتخاب خواهرم و مجرم خواندن او کار درستی نیست، زیرا او بی گناه است. او گفت که خانواده اش دست از مبارزه برای ترونکونیس بر نمی دارند و این حکم را یک بی عدالتی خواند.

او گفت: “خواهرم در یک مقطع زمانی بیرون خواهد آمد.” او باید این کار را انجام دهد، زیرا از هر چیزی که متهم می شود بی گناه است.

فوتیس دولوس، که منکر هرگونه ارتباطی با ناپدید شدن همسرش بود، هرگز محاکمه نشد: او در ژانویه 2020، اندکی پس از متهم شدن به قتل، خود را کشت.

کری لوفت، سخنگوی خانواده جنیفر دولوس، از هیئت منصفه، قاضی و دادستان تشکر کرد اما تاکید کرد که “یک مادر، یک دختر، یک خواهر، یک پسر عمو و یک دوست ارزشمند” هنوز مفقود هستند.

«حکم امروز نمایشی حیاتی از پاسخگویی است، نه یک پیروزی. لوفت در بیانیه‌ای گفت: «وقتی پنج کودک بدون مادر بزرگ می‌شوند، هیچ پیروزی حاصل نمی‌شود. این خانواده امیدوار است که این حکم بتواند سرنخ های جدیدی ارائه دهد.

میشل تروکونیس به عنوان مجرمیت تمام اتهامات در آخرین روز مذاکرات هیئت منصفه برای محاکمه جنایی او در دادگاه عالی کانکتیکات در استمفورد گوش می دهد.
میشل تروکونیس به عنوان مجرمیت تمام اتهامات در آخرین روز مذاکرات هیئت منصفه برای محاکمه جنایی او در دادگاه عالی کانکتیکات در استمفورد گوش می دهد. (AP)

تروکونیس با سر خمیده نشسته و گریه می‌کرد در حالی که اعضای هیئت منصفه مورد بازجویی قرار می‌گرفتند تا تایید کنند که با حکم موافق هستند. او بعداً سرش را روی میز گذاشت و قبل از اینکه ضابطان به او دستبند زدند و او را به بیرون از دادگاه بردند شنیده می شد که گریه می کرد.

هیئت منصفه علاوه بر اتهام تبانی برای ارتکاب قتل، که مجازات آن تا 20 سال زندان است، تروکونیس را نیز به ممانعت از تعقیب قضایی و دستکاری شواهد محکوم کرد. قرار وثیقه او 9 میلیون دلار استرالیا تعیین شده است و قرار است محکومیت او در 31 می.

پل جی. فرنسک، دادستان منطقه در بیانیه ای گفت: «در حالی که امیدواریم حکم امروز کمی آرامش را برای خانواده و دوستان جنیفر به ارمغان بیاورد، ما همچنین امیدواریم که روزی بتوانیم راه حلی برای این سوال هنوز بی پاسخ در مورد محل استراحت جنیفر پیدا کنیم.»

جان شونهورن، وکیل تروکونیس، گفت که به تصمیم هیئت منصفه احترام می گذارد اما آن را درک نمی کند.

میشل سی تروکونیس، چپ، و فوتیس دولوس، راست. (AP/AAP)

“من مدت زیادی است که این کار را انجام می دهم. او به خبرنگاران گفت: «این بدان معنا نیست که من در مورد آن بدبین یا سخت گیر هستم، اما واقعاً نمی دانم که هیئت منصفه چگونه می توانست به این رأی برسد.

شونهورن گفت که قصد دارد به دنبال محاکمه جدیدی باشد و اشاره کرد که “چندین دلیل وجود دارد که چرا خود محاکمه منصفانه نبود.” او ادعا می کند که قاضی شواهد شنیده ها را پذیرفته است.

او گفت که احتمالاً ترونکونیس تا چند روز با وثیقه آزاد نخواهد شد. در همین حال، او قرار است روز سه‌شنبه در دادگاه برای رسیدگی به این موضوع که آیا او باید به خاطر حادثه‌ای در جریان محاکمه به دلیل اهانت به دادگاه بازداشت شود، در دادگاه حضور یابد.

جنیفر دولوس 50 ساله در 24 می 2019 پس از رها کردن فرزندانش در مدرسه ناپدید شد. در آن زمان، او با آنها در نیو کنعان زندگی می کرد، در حالی که فوتیس دولوس در خانه بزرگ خانواده در 70 مایلی در فارمینگتون زندگی می کرد. تروکونیس و دخترش در آن زمان با فوتیس دولوس زندگی می کردند.

این پرونده مورد توجه گسترده قرار گرفت و موضوع یک فیلم تلویزیونی به نام “مامان رفته” زندگی تایم بود.

جنیفر دولوس عضوی از خانواده ثروتمند نیویورکی بود که پدرش، هیلیارد فاربر فقید، شرکت کارگزاری خود را تأسیس کرد. او همچنین با ازدواج لیز کلیبورن، طراح مد، خواهرزاده بود. فوتیس دولوس خانه های لوکس ساخت و اصالتاً یونانی بود.

تروکونیس، یک شهروند دوگانه آمریکایی و ونزوئلا، خود را یکی از بنیانگذاران برنامه های سوارکاری درمانی در نقاط مختلف جهان توصیف کرده است که زمانی شرکت تولید تلویزیونی خود را در آرژانتین داشت و مجری یک برنامه ورزشی برفی برای ESPN آمریکای جنوبی بود.

جنیفر دولوس
جنیفر دولوس، 50 ساله، مادر پنج فرزند، آخرین بار در سال 2019 دیده شد که فرزندانش را به مدرسه می برد و گمان می رود مرده است. (پلیس کنعان جدید)

پلیس ادعا کرد که در صبح ناپدید شدن جنیفر دولوس، فوتیس دولوس وانت کارمندش را به پارکی در نیو کنعان رساند، با دوچرخه خود را به خانه او رساند، در گاراژ به او حمله کرد و با او در شورت سابربانش فرار کرد. رها شده در پارک پیدا شد.

اگرچه جسد او پیدا نشد، قاضی در اکتبر گذشته اعلام کرد که او مرده است.یک بازرس پزشکی همچنین به این نتیجه رسید که شواهد موجود در گاراژ، از جمله احتمال پاشیدن خون، نشان می‌دهد که او نمی‌توانست از چنین حمله‌ای جان سالم به در ببرد.

چند ساعت پس از ناپدید شدن جنیفر دولوس، تروکونیس در ویدیوی نظارتی همراه با فوتیس دولوس در رانندگی به هارتفورد، جایی که کیسه های زباله را از پشت وانت خود بیرون می ریخت، مشاهده شد.

در جریان محاکمه، دادستان ها و کارشناسان پزشکی قانونی ایالتی یک پیراهن، سوتین و کراوات با لکه های خون مانند را نشان دادند که در یکی از کیسه ها پیدا شد. کارشناسان شهادت دادند که نمونه‌های DNA از اقلام به احتمال زیاد با DNA جنیفر دولوس مطابقت دارد.

آنها همچنین گفتند که DNA و اثر انگشت برخی از اقلام و کیسه ها به احتمال زیاد با Fotis Dulos مطابقت دارد و DNA در یکی از کیسه ها که به احتمال زیاد با Troconis مطابقت دارد، پیدا شده است.

جنیفر دولوس
جنیفر دولوس (سی ان ان)

هیئت منصفه نزدیک به هفت ساعت مصاحبه پلیس با تروکونیس را در سه روز جداگانه تماشا کردند، که نشان داد او گفت نمی‌دانست در کیسه‌ها چه چیزی وجود دارد.

در دادگاه، وکیل تروکونیس همچنین استدلال کرد که DNA احتمالی او تنها در یک نمونه میکروسکوپی از یکی از کیسه ها پیدا شده است و ممکن است فوتیس دولوس پس از تماس با تروکونیس، آن را در آنجا پخش کرده باشد.

دادستان‌ها گفتند که تروکونیس در اولین مصاحبه‌اش به پلیس دروغ گفته بود وقتی گفت که فوتیس دولوس در خانه‌اش در فارمینگتون بوده است که صبح روز ناپدید شدن جنیفر دولوس از خواب بیدار شد. او در مصاحبه بعدی اعتراف کرد که این نادرست است.

کنت موهینی، دوست فوتیس دولوس و وکیل سابق او در یک پرونده مدنی، نیز در انتظار محاکمه در یک توطئه برای ارتکاب اتهام قتل در این پرونده است. او اعتراف به بی گناهی کرده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *