می 21, 2024

حکم بازداشت پس از متهم شدن سیدنی به اتهام “قتل با هویت اشتباه” صادر شد.

0

ساعاتی پس از تحقیقات پلیس در مورد مرگ هشت عضو مظنون باند جنایی، حکم بازداشت مردی با هویت جعلی به اتهام قتل یک مرد سیدنی تحت تعقیب صادر شده است.

احمد الاعزام، 25 ساله، در 23 ژوئیه با جراحات خطرناک در یک خودرو در حومه جنوب غربی گریناکر پیدا شد و بعداً در بیمارستان درگذشت.

یک مرد 22 ساله که همچنان از آسیب های ستون فقرات “تغییر کننده زندگی” رنج می برد و یک زن 19 ساله در یک خودروی جداگانه مجروح شدند.

احمد العظام 25 ساله بر اثر اصابت گلوله در گرینکر جان خود را از دست داد.
احمد العظام 25 ساله بر اثر اصابت گلوله در گریناکر جان باخت. (فیس بوک)

رئیس کارآگاه، جیسون واینستین، گفت که جنایت ادعا شده “یکی از وحشتناک ترین” جنایت هایی است که او در 28 سال ریاست جمهوری خود دیده است.

مارکو ساریچ، 24 ساله، و دو مرد دیگر، 39 و 25 ساله – که قبلا در مرکز اصلاح و تربیت پارکلیا بودند – دیروز به قتل متهم شدند.

پنج زندانی دیگر، که به عنوان بخشی از همان مجموعه حملات هماهنگ شده سحرگاهی در سراسر سیدنی و ساحل مرکزی دستگیر شدند، به یک سری جرایم از جمله اتهامات باندی و کمک به قتل قبل از جنایت متهم شدند.

پلیس معتقد است مردی که در واقع به العظم شلیک کرد شناسایی شده و در خارج از کشور است.

واینستین دیروز گفت: “خطاب به کسی که ماشه این قتل را به دست آورد: ما در این لحظه در ردیابی شما هستیم.”

پلیس شب گذشته حکم بازداشت آنتونی پله 22 ساله را در ارتباط با تیراندازی در گریناکر صادر کرد.

آنها گفتند که او “در ارتباط با جنایات مشکوک جدی و خشونت آمیز” تحت تعقیب است و گمان می رود در خارج از کشور باشد.

آنتونی پله 22 ساله به دلیل جرایم جنایی جدی و خشونت آمیز تحت پیگرد قانونی قرار دارد. (پلیس NSW)

پلیس ادعا می کند که هر سه قربانی به دلیل هویت اشتباه هدف گروه جنایتکاران هاوچار قرار گرفته اند.

رئیس کارآگاه جیسون واینستاین ادعا کرد که آنها معتقدند اعضای گروه جنایتکار کومانچرو قصد حمله به آنها را داشتند و العظام را بدون اینکه تایید کنند عضوی از گروه است، کشتند.

به گفته پلیس، او به هیچ سازمان جنایی تعلق نداشته و هرگز به آن وابسته نبوده است

واینستین دیروز در سخنرانی خود در رسانه ها مدعی شد: “آنها در زندگی خود در هیچ فعالیت مجرمانه ای شرکت نداشتند.”

صحنه تیراندازی Greenacre.  دو مرد و یک زن در حالی که در خودروهای خود نشسته بودند در گریناکر هدف گلوله قرار گرفتند.  سوراخ های گلوله در شیشه ماشین دیده می شود.  23 جولای 2023. عکس Edwina Pickles SMH
صحنه تیراندازی Greenacre. دو مرد و یک زن در حالی که در خودروهای خود نشسته بودند در گریناکر هدف گلوله قرار گرفتند. سوراخ های گلوله در شیشه ماشین دیده می شود. 23 جولای 2023. عکس Edwina Pickles SMH (ادوینا پیکلز)

«العزام مورد اصابت یک وسیله نقلیه سرقتی قرار گرفت… (و) بدون هیچ گونه تعاملی بین دو خودرو…تعداد زیادی گلوله به سمت خودرو شلیک شد.

«شما از روی میل و بی پروا به این مرد شلیک کردید و کشتید. این یکی از وحشتناک ترین جنایاتی است که در 28 سال کشف جرمم دیده ام.”

پلیس در تلاش است تا مشخص کند عامل تیراندازی در کدام کشور است.

«بازرسان مطمئن هستند که تیرانداز را شناسایی کرده‌ایم. ویرجینیا گورمن، سرپرست کارآگاه، دیروز گفت: «ما مدعی نیستیم که کسی که امروز دستگیر شده عامل تیراندازی بوده است.

او باید به خانه بیاید و با عواقب اعمال خود روبرو شود.»

پلیس بر این باور است که تیراندازی در سیدنی که در آن سه نفر در حالی که در دو اتومبیل نشسته بودند مورد حمله قرار گرفتند، هدف قرار گرفت اما مربوط به باند نبود.  تعقیب پلیس برای یافتن مرد مسلحی که درست بعد از ساعت 2:15 بامداد یکشنبه در خیابان مایویک در گرینکر به دو مرد و یک زن تیراندازی کرد همچنان ادامه دارد.
این دستگیری ها در ارتباط با تیراندازی در گرین کر در اوایل سال جاری است که در آن یک مرد 25 ساله در یک خودرو با جراحات خطرناک در 23 ژوئیه سال جاری کشف شد. (نه)

پونیپوآئو آفاماساگا، 21 ساله، از جمله افراد دیگری که دیروز در پی یورش به دراموین، واتل گرو، میلر، هومبوش وست، موربانک و گوروکان متهم شدند. جاشوا جاز پله، 25 ساله; و ایمن مانلی، 40 ساله.

مانلی، که با اتهامات اسلحه و مواد مخدر از جمله داشتن یک دستگاه رمزگذاری شده برای ارتکاب جرایم جدی مواجه است، تنها کسی بود که برای وثیقه درخواست کرد.

او تحت لیستی از شرایط سختگیرانه از جمله وثیقه 50 هزار دلاری، تسلیم پاسپورت و ممنوعیت استفاده از برنامه های پیام رسان رمزگذاری شده مانند واتس اپ و اسنپ چت آزاد شد.

آفاماساگا به دلیل 13 جرم مرتبط با گروه های جنایی، از جمله جرائم مربوط به سلاح و مواد مخدر، محاکمه شد و جاشوا پله به دلیل شرکت در شرکت یا بازداشت به قصد کسب مزیتی که منجر به صدمه بدنی واقعی می شود و برای شرکت در یک گروه جنایتکار متهم محاکمه شد.

صحنه تیراندازی گریناکر.  دو مرد و یک زن در خودروهایشان هدف گلوله قرار گرفتند.  سوراخ های گلوله در شیشه ماشین دیده می شود.
پلیس تشخیص داد که هر سه به دلیل هویت اشتباه هدف یک سندیکای جنایی قرار گرفته اند. (ادوینا پیکلز)

متهمان 39 و 25 ساله متهم به قتل به همراه یک جوان 27 ساله که قبل از جنایت متهم به قتل و مشارکت در یک سازمان جنایی و یک 25 ساله بود، فردا در دادگاه تشکیل می شوند. – متهم قدیمی ورود یا بازداشت به قصد کسب مزیتی که منجر به آسیب واقعی بدنی و مشارکت در یک سازمان جنایی شود.

پلیس برای یافتن آنتونی پله درخواست کمک می کند و تحقیقات از Strike Force Alpina و Task Force Magnus را ادامه می دهد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *