می 7, 2024

با وجود لغو حکم سرکوب، هویت متهم تجاوز جنسی توومبا مخفی باقی می ماند.

0

آ کوئینزلند قاضی حکم داده است که نام یک مرد مشهور متهم به تجاوز جنسی را می‌توان به صورت علنی معرفی کرد، اما به طور موقت از هویت او در انتظار تجدیدنظر محافظت کرده است.

دادگاه دادگستری Toowoomba روز جمعه به درخواستی برای صدور حکم عدم انتشار ادامه داد که رسانه ها را از نام بردن این مرد منع می کند مگر اینکه او مجبور شود در دادگاه حاضر شود.

این مرد که در دادگاه حاضر نشد و به قید وثیقه باقی مانده است، به دو مورد تجاوز به یک زن در تووومبا، غرب بریزبن، در اکتبر 2021 متهم است.

یک مرد بلندپایه متهم به تجاوز، از حکم دادگاه برای مخفی نگه داشتن نام خود رد شده است، اما هنوز نمی توان او را شناسایی کرد. (AAP)

قاضی کلر کلی به این نتیجه رسید که نام بردن این مرد توسط رسانه ها به هیچ گونه محاکمه احتمالی لطمه ای وارد نمی کند یا سلامت روان یا ایمنی او را به خطر نمی اندازد.

با این حال، کلی موافقت کرد که به طور موقت شناسایی این مرد را تا ساعت 4 بعد از ظهر روز سه شنبه به حالت تعلیق درآورد، مگر اینکه قبل از این مهلت درخواست تجدید نظر یا اقدام قانونی دیگری ارائه کند.

کلی گفت: «من به بیان قطعنامه می پردازم… من هرگز به هیچ یک از این پیشنهادات رسیدگی نکرده ام.

تصمیم گیری در حداقل یک مورد دیگر حداقل یک هفته به تعویق افتاد.

اما قاضی کلی روز جمعه گفت که او “هیچ قصدی” برای انتخاب این گزینه ندارد و تصمیم خود را پس از بررسی موضوع در زمان استراحت ناهار دادگاه اعلام کرد.

وکیل این مرد، اندرو هور، گفته بود که دادگاه باید به دستور موقت عدم انتشار خود ادامه دهد، زیرا موکلش به بیماری روانی مبتلا شده است که منجر به افکار خودزنی شده است.

هور گفت: «خطر واقعی آسیب وجود دارد که با انتشار (هویت مرد) تشدید خواهد شد.

رابرت اندرسون کی سی، وکیل چندین شرکت رسانه ای از جمله Nine Network (ناشر این وب سایت)، نیوز کورپ و گاردین استرالیا، گفت که این مرد بلندپایه به دنبال رازداری “فوق العاده” از طریق یک قانون اصلاح شده است که برای حمایت از قربانیان ادعا شده است. .

اندرسون گفت همچنین بین اظهارات علنی قبلی این مرد برجسته در مورد سلامت روانش و ادعاهایی که در گزارش یک روانشناس مطرح کرده بود، تناقض وجود داشت.

اندرسون گفت: «او داوطلبانه خود را در معرض فعالیتی قرار داد که روانشناسش آن را یک عامل استرس زا توصیف کرد.

نیکول فریدوالد، دادستان ولیعهد، گفت زنی که شکایت جنایی را ارائه کرده بود می خواست مرد ناشناس را در رسانه ها ببیند.

مایلم تاکید کنم که (او) در این مورد موضع فعالی اتخاذ کرده و به دفتر من اطلاع داده است که مایل است نام (مرد) معرفی شود. فریدوالد گفت، اینطور نیست که او موضعی بی طرف داشته باشد یا علیه آن صحبت کند.

کلی به این نتیجه رسید که تصمیم مرد مبنی بر عدم مراجعه به درمان روانپزشکی یا دارو، همراه با تصمیم او برای بیان اظهارات، شواهدی بود که نشان می داد امنیت او توسط هویت رسانه ای تهدید نمی شود.

کلی در رد درخواست مرد گفت: «در این زمینه، منافع عمومی با اصل عدالت عمومی مطابقت دارد.

اندرسون به تعلیق موقت اعتراض نکرد و فریدوالد گفت که در اختیار قاضی است که آن را صادر کند.

پشتیبانی از خدمات مشاوره ملی تجاوز جنسی، خشونت خانوادگی در 1800RESPECT (1800 737 732) در دسترس است.

خوانندگانی که به دنبال پشتیبانی هستند می توانند با Lifeline با شماره 13 11 14 یا فراتر از 1300 22 4636 تماس بگیرند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *