جولای 27, 2024

زندانی که درک شووین را با چاقو زد، یک خبرچین FBI بود: دادستان

0

به گفته دادستانی فدرال، درک شووین در زندان توسط یک رهبر سابق باند و خبرچین سابق FBI که به بازرسان گفته بود افسر پلیس سابق مینیاپولیس را به دلیل بدنامی که برای قتل جورج فلوید داشت، هدف قرار داده بود، 22 ضربه چاقو خورد.

جان تورسکاک یک هفته پس از حمله 24 نوامبر به تلاش برای قتل در مؤسسه اصلاحی فدرال در توسان، آریزونا متهم شد. دادستان ها گفتند که او به افسران اصلاح و تربیت گفت که اگر آنها به این سرعت پاسخ نمی دادند، شووین را می کشت.

تورشاک که در حال گذراندن 30 سال حبس به دلیل جنایت هایی است که به عنوان عضوی از باند زندان مافیای مکزیکی مرتکب شده است، به بازرسان گفت که به مدت یک ماه در فکر حمله به شووین بوده است، زیرا او یک زندانی برجسته بود، اما قصد کشتن او را انکار کرد. به گفته مدعی العموم

درک شووین در زندان با ضربات چاقو کشته شد.
درک شووین در زندان با ضربات چاقو کشته شد. (AP)

تورشاک متهم است که حوالی ساعت 12:30 بعد از ظهر روز جمعه سیاه، روز بعد از روز شکرگزاری، در کتابخانه قانون زندان با چاقوی دست ساز به شووین حمله کرده است. به گفته دادستان، افسران اصلاح و تربیت از اسپری فلفل برای مهار تورشاک استفاده کردند. اداره زندان ها گفت که کارکنان “اقدامات نجات جان” را انجام دادند. شووین برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

تورسکاک به ماموران FBI که پس از حمله با او مصاحبه کردند، گفت که او در جمعه سیاه به شووین به عنوان یک ارتباط نمادین با جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است، که پس از قتل فلوید در سال 2020 حمایت گسترده‌ای را به دست آورد و نماد مرتبط با آن «دست سیاه»، مافیای مکزیکی، حمله کرد. دادستان ها گفتند.

تورشاک 52 ساله علاوه بر اقدام به قتل، به حمله به قصد قتل، حمله با سلاح خطرناک و ضرب و شتم با آسیب جدی بدنی نیز متهم است. اتهامات سوء قصد به قتل و حمله به قصد قتل هر کدام تا 20 سال حبس دارد. تورشاک قرار است در سال 2026 حکم فعلی خود را به پایان برساند.

یک وکیل برای تورشاک در پرونده دادگاه ذکر نشده است. تورشاک از زندان در پرونده های متعدد دادگاهی وکالت کرده است. سوابق زندانیان نشان می دهد که پس از چاقو زدن، او به یک زندان فدرال مجاور در توسان منتقل شد، جایی که روز جمعه در بازداشت باقی ماند.

پیام هایی که به دنبال اظهار نظر بودند با وکلای شووین گذاشته شد. مادر او، کارولین رانج پاولنتی، بلافاصله به یک پیام فیسبوک پاسخ نداد.

فیلم دوربین بدنه نشان می دهد که جورج فلوید اندکی قبل از مرگش با پلیس مواجه می شود.
فیلم دوربین بدنه نشان می دهد که جورج فلوید اندکی قبل از مرگش با پلیس مواجه می شود. (AP)

پاولنتی در پستی در اوایل روز جمعه گفت که مقامات زندان به او گفته اند که وضعیت شووین پایدار است اما در غیر این صورت جزئیاتی در مورد حمله یا جراحاتش ارائه نکرد. اداره زندان ها گفت که به هر کسی که شووین از او خواسته است به روز رسانی کند.

شووین، 47 ساله، در آگوست 2022 از یک زندان فوق امنیتی در ایالت مینه سوتا به FCI Tucson فرستاده شد، جایی که همزمان در حال گذراندن یک حکم 21 ساله فدرال به دلیل نقض حقوق مدنی فلوید و 22 سال و نیم سال حبس ایالتی برای محکومیت دوم بود. قتل درجه

وکیل شووین در آن زمان، اریک نلسون، از دور نگه داشتن او از جمعیت عمومی و دوری از سایر زندانیان حمایت کرده بود و پیش بینی می کرد که او به یک هدف تبدیل شود. نلسون سال گذشته در اسناد دادگاه نوشت، در مینه‌سوتا، شووین در سلول انفرادی «در درجه اول برای محافظت از خودش» نگهداری می‌شود.

ماه گذشته، دادگاه عالی ایالات متحده درخواست تجدید نظر شووین در مورد محکومیت او به قتل را رد کرد. به طور جداگانه، شووین تلاش طولانی مدتی برای رد ادعای مجرمیت فدرال خود انجام می دهد و ادعا می کند که شواهد جدید نشان می دهد که او باعث مرگ فلوید نشده است.

فلوید که سیاه‌پوست بود، در 25 می 2020، پس از آن که شووین، سفیدپوست، 9 و نیم دقیقه در خیابان بیرون سوپرمارکتی ایستاد که فلوید مظنون به تلاش برای عبور دادن یک اسکناس 20 دلاری تقلبی روی گردنش بود، درگذشت.

ویدیوی تماشاگران فریادهای محو فلوید «نمی‌توانم نفس بکشم» را ضبط کرد. مرگ او جرقه اعتراضاتی را در سراسر جهان برانگیخت که برخی از آنها به خشونت تبدیل شد و باعث شد تا خشونت پلیس و نژادپرستی در سراسر کشور به حساب بیاید.

سه افسر سابق دیگر که در صحنه حضور داشتند به دلیل نقششان در مرگ فلوید، در سطوح ایالتی و فدرال احکام کمتری دریافت کردند.

چاقو زدن شووین در حالی رخ می دهد که اداره فدرال زندان ها در سال های اخیر پس از مرگ جدی جیمز “وایتی” بولگر در سال 2018 و خودکشی جفری اپستین، سرمایه دار ثروتمند در زندان در سال 2019، با نظارت بیشتری روبرو شده است.

22 ژوئن
وایتی بولگر، رئیس جنایی بوستون در زندان کشته شد. (AP)

حمله به شووین سومین حادثه ای بود که یک زندانی سرشناس زندان فدرال در شش ماه گذشته درگیر آن بود. لری نصار، پزشک سابق ورزش، در ماه ژوئیه با ضربات چاقو در زندان فدرال در فلوریدا کشته شد و تد کاچینسکی “بمب‌بزننده” در ماه ژوئن در بیمارستان فدرال خود را کشت.

تحقیقات در حال انجام آسوشیتدپرس نقص های جدی و گزارش نشده ای را در اداره زندان ها، بزرگترین آژانس اجرای قانون وزارت دادگستری با بیش از 30000 کارمند، 158000 زندانی و بودجه سالانه حدود 8 میلیارد دلار کشف کرده است.

گزارش‌های آسوشیتدپرس از سوء استفاده جنسی گسترده و سایر رفتارهای مجرمانه در میان کارکنان، ده‌ها تلاش برای فرار، خشونت مزمن، مرگ و میر و کمبود شدید کارکنان که واکنش به شرایط اضطراری، از جمله تجاوز و خودکشی زندانیان را پیچیده‌تر کرده است، آشکار کرده است.

تورشاک در اواخر دهه 1990 رهبری یک گروه مافیایی مکزیکی در منطقه لس آنجلس را بر عهده داشت و بر اساس اسناد دادگاه به او لقب “غریبه” داده بودند. در سال 1997، او به یک خبرچین FBI تبدیل شد و اطلاعاتی در مورد باند و همچنین ضبط مکالماتی که با اعضا و همکارانش داشت، ارائه کرد. مافیای مکزیکی، یک باند زندانی گسترده در ایالات متحده، در یک بن بست مرگبار در یک زندان فدرال در تگزاس در سال 2022 درگیر شد.

درک شووین، افسر سابق پلیس مینیاپولیس، جورج فلوید را در حضور شاهدان شوکه به قتل رساند. (دفتر کلانتر شهرستان هنپین)

تحقیقات با حمایت تورشاک منجر به بیش از 40 کیفرخواست شد. اما تقریباً در نیمه راه، FBI تورشاک را به عنوان یک خبرچین کنار گذاشت زیرا او همچنان مشغول خرید و فروش مواد مخدر، اخاذی پول و مجوز حمله بود. بر اساس اسناد دادگاه، تورشاک برای حمله به اعضای باند رقیب برنامه ریزی کرده بود و متهم به تلاش برای کشتن یکی از رهبران یک جناح رقیب مافیای مکزیکی بود در حالی که خودش نیز هدف قرار گرفته بود.

تورشاک در سال 2001 به سرقت مسلحانه و توطئه برای کشتن یک رقیب باند اعتراف کرد. او گفت که همکاری او با اف‌بی‌آی به مجازات سبک‌تری منجر می‌شد.

بر اساس گزارش های خبری، تورشاک درباره حکم خود گفت: «من این جنایات را برای سرگرمی مرتکب نشدم. من آنها را انجام دادم زیرا اگر می خواستم زنده بمانم مجبور بودم. من این را به ماموران FBI گفتم و آنها فقط گفتند: “کاری را که باید انجام دهید انجام دهید.”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *